Avgust 20, 2018

Kako izgleda postnatalni trening za mamu i bebu?

Trening za mamu i bebu uvijek počinje zagrijavanjem, vježbama stabilizacije kičmenog stuba, jačanjem mišića karličnog dna, vježbama snage a završava istezanjem i relaksacijom.

Tokom vježbi u centru pažnje je beba i uvijek se prilagođava njenim potrebama. Vježbe se izvode u stojećem stavu sa bebom u rukama, ležećem kada se beba postavlja na stomak ili na grudi, bočnom kada je beba pozicionirana preko rolice pri čemu se ostvaruje vizuelni kontakt, koljeno – lakatni položaj kada je beba na leđima ispod majke ili kroz ciljane vježbe s bebama, ukoliko postoji potreba.

Ukoliko bebe nisu raspoložene za vježbe, u sigurnom okruženju mogu ležati, puzati i/ili igrati se zanimljivim didaktičkim igračkama. Ako bebe počnu plakati ili morate dojiti, u školi za trudnice to nikom neće ni najmanje smetati.

Ženama nakon poroda je najvažnija briga o sopstvenom i djetetovom zdravlju te kroz ovaj način vježbanja brži je povratak na fizički status prije trudnoće, na ovaj način ostvaruje se prvi socijalni kontakti nakon poroda, mama i beba provode kvalitetno vrijeme zajedno bez ikakvih smetnji.

Koristeći dodir maminih ruku, različite igračke i rekvizite te podstičući adekvatne obrasce pokreta bebe postaju spretnije, samostalnije i uopšte podstiče se psihomotorni razvoj djeteta. Kroz ovakav način vježbanja i razmjenu iskustava moguće je uočiti i odstupanja od navedenog, te će rano prepoznavanje nekih promjena olakšati dalji tretman i dijagnostiku.

Sve informacije o postnatalnom vježbanju za mame i bebe sa vama dijele prijatelji našeg projekta Radosnica Škola za trudnice. Pratite i dalje našu FB stranicu jer vas već naredne srijede očekuju nove zanimljivosti.